Powered By Blogger

Sabtu, April 04, 2009

Home Sweet Home

Susah yer hidup di perantauan nie
aku dah 3 tahun kat s'pore nie
rindu tue mesti la ada tp dah cari rezeki kan
kat mana2 pon blh...
Cuma skrg nie aku serba salah
sebelum recession hari tue aku dah planning
nak balik m'sia setup buss tp lepas recession...???
Aku dah siapkan semuanya
yelah sampai bila aku nak kerja kat sini
nampaknya kena lah aku tnggu sampai ekonomi pulih
aku tak berani nak amik risiko tue

TAPI SELAGI AKU KAT SINI...SAMPAI KE TUA LA AKU TAK KAWIN
kat sini pompuan nak buat bini tak ada
habis dah melayu dah hilang harga diri
hilang jati melayu
hilang wajah ISLAM
takkan pompuan mcm nie nak buat isteri kan
what done is done
aku harap jodoh aku datang cepat....

SO mana satu aku nak pilih
2 pilihan
stay here n jd bujang selamanya
atau
balik kg n hadapi risiko
?????????

11 ulasan:

NAA berkata...

kamu juga kata pada saya....jodoh ada dimana2...

percaya pada kata hati....

insyaAllah...

saya doakan jodoh kamu cepat sampai....

=)

t33pO berkata...

huhu...
jodoh mmg ada dimana2

tp hati sy cakap
"NO KAMAL, NOT HERE...byk lagi pompuan yg baik2 kat M'sia"

so masalah tue dtg dari sy sendiri
sy bataskan hati sy sendiri...
there's big wall in front of me...

lawak kan???

^^hekhek^^ berkata...

xpe xpe
balik malaysia terus kawin!

t33pO berkata...

hahaha....
betul betul betul
balik msia yerk
blh kawin klau ader laaa..

:: the truth :: berkata...

alahai...
sian nyer..
tol kate Cinta adriana tue..jodoh ada mana2 je..belom smpai waktunye lagi..sbar je la..;)

t33pO berkata...

waktunya bila...
i'm getting older laa
decent gal susah nak dapat

NAA berkata...

ala...apa kata suruh sahaja mak kamu carikan...haha...

family arrangement...mesti yg mak kamu cari kan itu lebih afdhal..

hehe...

cuba la rasa bercinta selepas kawin pula...

=)

t33pO berkata...

mak sy cakap
kalau blh cari lah sendiri...
mak bz jaga cucu kecik2 lg
adoi...nak buat camner nie

anyway sy serah ajer pd Allah
sy terima seadanya
klau itu ketentuanNya

NAA berkata...

kamu doa sahaja bnyk2...
insyaAllah...
makbul la doa kamu itu...

sy doakan kamu juga...
semoga bertemu perempuan yg kamu idamkan dan solehah...

hehe..

best of luck...

t33pO berkata...

aminnn...
moga termakbul doanya
susah mau jumpa perempuan
yg solehah spt itu
tambahan zaman moden nie
hari mau kiamat agaknya
.........

Tanpa Nama berkata...

amik la pilihan ke2 tu..kalau anda btl2 serius..ade bran???
n..bercinta slps kawin..hm..msti indah..