Powered By Blogger

Khamis, Mac 19, 2009

Sedih>>>Geli


Ini ada satu kisah yg buat aku sedar...Kisah MELAYU SINGAPORE....
Hari minggu lepas, adalah kakak angkat aku orang s'pore. Ajak aku g b'day party kat chalet sewa. Aku ingatkan party biasa ajer sebab ada family members skali. Aku tgk suma org melayu ajer kat situ so aku pon buat mcm biasa lah... MAKAN. Tp semua tue berubah bila aku tertengok bapak si b'day girl nie keluarkan air setan mahal2 dari beg dia... aper lag menjeling la aku... Dah lak tue depan anak2 dia . aku pon tak tau aper la dalam kepala hotak orang melayu s'por nie.. aku ingat ker melayu yg tak sekolah ajer mcm tue.. rupanya yg educated lg teruk.. Aku pon tanya la kakak angkat aku.. ni b'day party ke aper.. nak tau dia jawab aper. Malam nanti lg ramai yg nak datang. And the best part is...we are the only Malay there. Ada orang puteh ngan serani nak datang. So aku pon angkat beg aku cabut laa tp dgn cara terhormat la... "Sorry uncle, aunty.. i have to go.. I'm working tonight.. Thanks for the meal."

Tiada ulasan: